tirsdag 5. juni 2018

Test av Ebay snører.

Stellaen måtte nå ha nytt snøre . Jeg sverger til multifilament med flourcarbon fortom, og har alltid benyttet power pro som er ett meget godt snøre .Men etter å ha lest litt så fikk jeg det for meg at jeg ville prøve Kastking sin variant :superpower braided.  Prisen ? 55 kroner rett i postkassa .
Jeg gikk for 15LB , det samme som jeg benytter med PP . Når jeg åpnet pakken fant jeg ett grønt , mykt og smidig snøre .
Dette var veldig likt power pro i følge sansene , diameteren kjennes kanskje hakket tykkere ? Ikke godt å si for snøre som satt på snella var slitt. Fikk røska det av , lot det være igjen 1 meter. Skjøta power pro og kastking snøre med uniknuten  . Det funka fjell. Så var det bare å fylle snella 
La seg fint på , men den farga litt . Dette har jeg også lest at den gjør , minnet om sort fireline 
Når man først var på kinasnører så måtte jeg selvsagt teste "flourcarbon" fra Østen også .

Super Strong 100% Fluorocarbon Monofilament , 0.20mm med en bruddstyrke på 7.2kg . Man grøsser bare av navnet , men skjøten virker solid så jeg skal gi det noen kast.  Men 100 meter flourcarbon til 12 kroner....det er selvsagt bare tull ! I.o.m at jeg i år igjen er testfisker for Villmarksliv så skal det gjøres noen tusen kast. Blir spennende å se om kastking snøret får være med hele veien . Backup er selvsagt med 😁

Ingen kommentarer: