fredag 13. mai 2011

Da var Stellan i hus.....+ ett par wobblere

Endelig har den ankommet etter en lang reise over dammen.
Min nye Shimano Stella 2500 er i hus , ord er overflødige!!

For en fantastisk skapning!!

Men siden årets første gutsetur til Tunhovd nærmer seg med stormskritt
så har jeg også kjøpt inn ett par wobblere jeg fikk lyst til å teste.
Larvik Fiskesport , eller trolling.no om du vil fører enn spennende Finsk sak
med navn MTO som blir laget av Marko Tapani Oittinen i Finland. lengden
er 103mm uten styreskjea , og de skal tåle fart over 3 knop , finnes i ett hav av fargekombinasjoner og 3 forskjellige lengder , men jeg fant disse 2 mest interessant for Tunhovdørreten og jeg liker det stort ;):


Tunhovdørreten har vært glad i tilnærmet like farger fra Rapala tidligere , og jeg har trua på at disse MTO wobblerene som skal ha en hard lokkende gange kan friste til enda flere hugg! Men det vil fiskerapporten fra helgen 10 Juni gi ett svar på ;)

Frem til da : Tight lines!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer ikke til og bli skuffet.
Trolig verdens beste snelle.
Jeg har selv kjøpt en Stella, riktignok litt større, 5000.
Har prøvet det meste av haspelsneller men her er det ingen over og ingen ved siden.
Lykke til med "kongesnella"

Ang wobblere vil jeg anbefale Lohi Armas sine som et supplement til de wobblerene du allerede har.

Steinar

tunhovdfiskeren sa...

Hei. Ja har hatt lyst på en stella i ett par år nå , så ser frem til å få testet den skikkelig.

Ang de wobblerene til Lohi Armas så har jeg sett at de er populære blandt laksefiskere , har du dorget/trollet etter ørret med de? Og hvor får man kjøpt de bortsett fra dyre auksjoner på diverse nettsider?
mvh
Marius

Anonym sa...

Hei,
Wobblerne kan du kjøpe direkte fra produsenten ved og sende en mail til vtvieheet@gmail.com
De kommer seg på 13 euro pr.stk pluss 10 euro i frakt.

Jeg kjøper også wobblere fra Mika og Jorma varala i finnland. De er ca 10 kroner billigere pr.stk.
e-mail: mika.vaarala@pp2.inet.fi

De har begge egne hjemmesider hvor du kan bestille ut fra et meget rikt utvalg. Søkes enkelt opp på google.

Jeg har fisket både laks og ørrret med disse wobblerne og har bare positive opplevelser med dem.

Steinar

Anonym sa...

Hei igjen.
Hvis du går inn på en side som heter "namsen.dk" finner du massevis av wobbler produsenter som du kan kontakte direkte og slippe og betale dobbel pris i butikkene/auksjonene.
Gå inn på agn-wobblers-wobbler makers.
Du finner ca 50 produsenter med linker til deres sider.
Flere av dem lager wobblere etter dine egne ønsker også.
Jeg har akkurat bestillt 20 stk fra Varala med kun ett krokfeste, pga at det i Gaula ikke er lov og fiske med mere enn en treblekrok.

Steinar
Steinar